שולחנות אוכל – כך תבחרו את השולחן האולטימטיבי

אם יש פריט שלא איבד מיוקרתו במרוצת השנים הרי זה שולחן האוכל. בפינת האוכל מתאספת המשפחה לסעודות משותפות וזו נחשבת לאחד הלוקיישנים הדינאמיים ביותר בבית. 

המיקום של פינת האוכל משתנה מסביבת מגורים אחת לשנייה: יש מי שממקמים אותה כהמשך ישיר למטבח כך שנשמר קשר עין רצוף בין מי שעומדים ומבשלים במטבח ובין מי שיושבים בפינת האוכל ויש מי שמשייכים אותה לסלון כחלק מסביבת האירוח.
הבחירה בשולחן האוכל משפיעה על העיצוב הכולל של המרחב וכדאי להשקיע מחשבה ברכישת השולחן האולטימטיבי התואם לצרכי הדיירים, מגודל השולחן דרך הצורניות ועד חומרי הגלם והקו הסגנוני.

לפניכם מספר טיפים בדרך לעיצוב פינת האוכל המושלמת:

עגולים או מלבניים? איך מחליטים!
אם אתם מתלבטים בין שולחן אוכל עגול למלבני או מרובע, כדאי לבדוק מהם המאפיינים הייחודיים של כל אחד מהם. שולחן עגול יכול "לשבור" את קווי המתאר הישרים של החדר בעוד שולחן מלבני מתמזג בהרמוניה עם החלל ושולחן מרובע מתאים לישיבה יומיומית של מספר מצומצם של משתתפים. שולחן אוכל עגול
בשולחן עגול אין ראש שולחן והמשתתפים יושבים קרוב זה לזה ללא היררכיה. אם אתם אוהבים קווים זורמים ומחפשים את השילוב המנצח בין מרובע לעגול תוכלו לבחור בשולחן אובלי.
שולחנות אוכל עגולים יתאימו לרוב לחדרים צפופים (כי הם נטולי פינות) בעוד שולחנות מלבניים או אובליים לחללים רחבי ידיים ובכל מקרה, כדאי לבחון את פרופורציות השולחן לעומת גודל החדר כדי שהשולחן לא יחסום את המרחב. חשבו על הגישה לשולחן. למשל, מהסלון עצמו או מתוך מסדרון וכיצד השולחן מתחבר לפריטים נוספים בחדר כמו מזווה או מדפים על מנת לבחור את המיקום הטוב ביותר כאשר השולחן במצב פתוח או סגור.
מבחינת גודל השולחן, כדאי למדוד את החלל מראש כדי לוודא שגם כאשר השולחן פתוח או בתפוסה מלאה עדיין יש מרווח בין סועד לסועד ובין גב הסועדים לקיר ושאכן מתאפשרת תנועה בחלל. יש למדוד גם את גובה השולחן לישיבה נוחה בעת האכילה. רוב השולחנות נעים בין 72-76 ס"מ גובה.  

מה בין שולחן אוכל לסגנון חיים?
יש מי שיושבים סביב שולחן האוכל רק באירועים חגיגיים וארוחות שבת ואחרים פותחים את הבוקר ומסיימים את היום, כל יום, סביב שולחן האוכל. אם אתם משתמשים בשולחן בתדירות גבוהה חשוב שהשולחן ישרת היטב את הצרכים שלכם: יתאים לישיבה משותפת למספר הדיירים בבית ואם אתם מרבים לארח – שבמתכונתו המקורית או המורחבת (לאחר הפתיחה) יתאים למספר הסועדים המבוקש. בדקו כמה סועדים יוכלו לשבת בנחת בכל אחד מהצדדים של השולחן תוך שמירה על מרחב אישי של כל סועד (זכרו את המרפקים).

כל שולחן והסטייל שלו
נבחרת השולחנות שופעת עיצובים משגעים, החל משולחנות אבירים מרשימים דרך שולחנות כפריים בהשראת פרובנס או טוסקנה וכלה בשולחנות מודרניים.
ניתן לבחור שולחן שמתכתב בשפה החזותית השולטת בסביבת המגורים או להפך, בולט בעיצוב אחר ומנוגד על רקע העיצוב הקיים. התאימו את הסגנון גם לגודל החלל – שולחן מודרני בקווים עדינים ובצביון נקי יתאים לחללים קטנים וחשוכים יותר וישמור על אווריריות  בעוד שולחן כפרי מביא עמו חמימות לכל בית. שולחן אוכל מלבניחומר הגלם הוא השחקן הראשי – עץ עמיד שמשתבח עם השנים שאוצר בחובו היסטוריה והגיע מפירוקים שונים של בתים בעולם או דקטון בשיק תעשייתי עכשווי.
בחירה נוספת היא – האם כדאי ללכת על שולחן עם רגל אחת מרכזית או על שולחן בעל ארבע רגליים כאשר יש דגמים שמאופיינים בשולחנות עם רגליים מפוסלות בידי אומן.
בדקו מה מידת התחזוקה הנדרשת לשמירה על השולחנות והעדיפו חומרים עמידים קלים לניקוי.

אל תשכחו לחנוך את שולחן האוכל בארוחה חגיגית ולהוסיף אקססוריז משלימים כמו כלים דקורטיביים, כיסאות יפים ונוחים וכמובן אוכל משובח…

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות