הום סטיילינג, הלבשת הבית ואקססוריז - איך עושים את זה נכון?

הום סטיילינג והלבשת הבית הם חלק בלתי נפרד ממלאכת המחשבת של עיצוב סביבת המגורים. פריטי האקססוריז לבית הם שמעניקים את הטוויסט המבוקש ומעצם נוכחותם תורמים ביצירת אפקט מעניין ובהשגת האווירה הנחשקת. סוד הפריטים טמון בבחירת האביזרים שיתמזגו מחד, בקו הסגנוני השולט במרחב ומאידך, יוסיפו את הטאץ' החסר. כסא אוכל אדל

טאץ' קטן שעושה הבדל גדול – סוד הפריטים המשלימים

המפתח בבחירת אקססוריז לבית וגיבוש קו ההום סטיילינג שלכם, טמון בהשגת האיזון הנכון בין מרשים לנינוח. כדאי להשקיע מחשבה בבחירת הפריטים לכל אחד מהחלל מהסלון דרך חדר השינה ועד חדרי הרחצה והמטבח. אפשר לבחור את האקססוריז בהתאם לסגנון הבולט. למשל, אביזרים בעלי מרקם, דוגמאות וגוונים הזהים או דומים לצבעים העוטפים את הקירות או חוזרים ברהיטים או להפך, אלמנטים דקורטיביים בעלי קונטרסט לקו הקיים, שמושכים תשומת לב ומייצרים ניגודיות מעניינת בחלל.
בבית בעיצוב קלאסי המאוכלס בריהוט כפרי יתכן שנעדיף אקססוריז בסגנון וינטאג' בעלי חום ואישיות מעניינת שכובשת את העין המתבוננת ואת הלב. למשל, מראות עם מסגרת פליז עשירה או הדום ברונזה, שעומדת מאחוריהם מורשת מעניינת וביחד עם הרהיטים הם יוצרים חגיגה מסוגננת ומענגת.

לרענן כל פינה ולהשיג אפקט מעניין

התחילו את המסע בעקבות האביזרים לבית בחיפוש אחר מוקדים אסטרטגיים או נישות עבורן יתאימו האביזרים הנבחרים. למשל, קיר חשוף או נישה ריקה ליד הספה, אדן החלון, אזור השיש במטבח.
חשבו על הגודל של האביזר כך שהוא לא יעמיס אך כן יהיה בעל נוכחות בשטח. שימו לב לאינטראקציה המתקבלת בין הפריטים השונים, למשל, מיקום מראה מול מקור אור מעצים את אפקט האור ומראות על קירות במסדרון צפוף וחשוך יכולות לייצר השפעה חיובית של זרימה בחלל. 
אם אינכם רוצים שהאקססוריז "יגנבו" את תשומת הלב מהרהיטים – חפשו אביזרים בגוון ניטראלי יותר או בקווים נקיים יחסית או קומפקטיים בממדיהם. כך למשל, כרית בגוון שמנת רגוע יכול "להרגיע" ספה עתירה בדפוסים או בצבע עז ולהפך – כרית ססגונית עשירה בדוגמאות פרחוניות תקפיץ את המראה של ספה בסגנון מונוכרומטי, פסל אומנותי מעל שידה הופך את השידה לבולטת במיוחד.
החליטו איך להמשיך עם הסגנון האחיד בחלל והיכן, אתם מעוניינים שהאביזר יתפוס בולטות או ישיג את החינניות הנדרשת. כנ"ל בכל הנוגע למבנה וצורניות, שולחנות קפה עגולים לחלל ליניארי או בניגוד לקווים הסימטריים של הספה.
ניתן גם לייצר שפה חזותית זהה בין האביזרים עצמם – ואזה שמתקשרת את אותו המראה של השולחן והפסלון וכולם מנוגדים בסגנון לריהוט המאסיבי בבית.

כיצד יוצרים שילובים מנצחים בבית בין רהיטים לאביזרים?

כמו בעולם האופנה ביצירת טוטאלוק בין תכשיטים לתיקים, חגורות וכובעים, כך גם בזירת העיצוב. אינסוף שילובים אפשריים בין רהיטים לאקססוריז ובין פריטי הדקורציה לעצמם. כלי קריסטל לצד שעון מתכתי או מראה עם מסגרת חבלים מחוספסת לצד נרות.
בבית בסגנון אקלקטי אין מה לחשוש מלערבב במיקס אנד מאץ' כריות פשתן צבעוניות ניחוחות עם שולחן קפה נחושתי בשיק עתיק. חשבו על קומבינציות בין ישן לחדש, בין מסורת לעכשיו, בין טבע לתעשייתיות. עם זאת, נסו להימנע מעומס וגדוש וחפשו את המקומות בחלל שזקוקים לנגיעה המשלימה. שקלו את הפרופורציות המתאימות של האביזרים ביחס לרהיטים, הצבת אביזר ליד אביזר (למשל, שלישיית אגרטלים בשלושה גדולים שונים או קיר שכולו מראות במגוון גדלים) כדי שיתקבל מראה הרמוני עוטף. 

חלק בלתי נפרד מאוסף חפצי הנוי לבית קשור לשילוב הנכון בין אסתטיקה לפרקטיקה – הפקת הערך המקסימלי מכל אביזר. ישנם אקססוריז שמלבד שהם מקשטים ומעטרים את הקירות או את הרצפה מאפשרים שמירה על סדר וארגון וחוויית משתמש. למשל, הדום נוח לישיבה או שולחן צד או קפה לאירוח, כריות שמרפדות את הספה או המיטה וכמובן מראות. החליטו כיצד להשתמש גם בתאורה להדגשת האביזרים, למשל, גוף תאורה המייצר אפקט מאיר ממוקד על פסל, הדום או מכוון ישירות לשולחן הקפה.
למרבה השמחה, אביזרים ניתנים להשגה בהשקעה כספית סבירה לחלוטין. מרעננים, משדרגים ויוצרים אווירה רומנטית, רגועה, תוססת, תלוי בכם.
כך או כך זכרו שבכל הנוגע לאקססוריז האיכות חשובה יותר מהכמות. חשבו כיצד ליצור עניין חזותי תוך חיבור כנה לסגנון החיים ולתפאורה של החלל. השקיעו באקססוריז אלגנטיים ומרשימים שיפיחו חיים בביתכם ותיהנו כל יום מחדש מהאווירה ומנוכחותם במרחב.

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות